"Systemet" - min roman blir til

I dag er dag 13 i "National Novel Writing Month".

Jeg har nå skrevet 31.192 ord av de 50.000 jeg må skrive i løpet av utgangen av november, og med det ligger jeg veldig godt an. Jeg ligger 6 dager foran skjema, så nå bør jeg få det til med mindre jeg møter fullstendig veggen. Jeg kan til og med tillate meg å bli syk noen dager, og likevel vinne. Likevel faller statistikken rimelig kjapt når ordproduksjonen blir mindre. Det har jeg merket nå som jeg er inne i uke 2 hvor mange opplever at det butter litt mot. Den første motivasjonen har lagt seg, og det kan være vanskelig å holde flyten.

Jeg er glad for at jeg la ned et godt stykke arbeid i form av en ganske detaljert disposisjon i forkant av november. Jeg er en person som trenger å jobbe innenfor rammer, ellers stopper det lett litt opp, så akkurat den strategien var vellykket. Selv om antall ord har gått ned de siste dagene, så har jeg likevel holdt meg over det antall ord jeg må ha pr. dag for å vinne. Jeg skriver helt ukritisk, uten tanke for skrivefeil, grammatikk eller ordvalg. Redigere kan jeg gjøre etter dette er over. Det som er viktig nå er å få idèene ut i en råtekst i form av en roman.

Romanen har fått en foreløpig tittel: "Systemet". Jeg tror at den i utgangspunktet faller inn under sjangeren "Filosofisk fiksjon", men den er egentlig litt vanskelig å plassere, da den kan passe i flere bokser. Den er det den er, og jeg kommer ikke til å jobbe for å få den til å passe som verken det ene eller det andre.

Her er min statistikk fra http://nanowrimo.org
hege_fossum@hotmail.com

 Your Average Per Day
2,399 
Words Written Today
1,768 
Target Word Count
50,000
Target Average Words Per Day
1,667
Total Words Written
31,192 
Words Remaining
18,808
Current Day
13 
Days Remaining
18
At This Rate You Will Finish On
November 21, 2013
Words Per Day To Finish On Time
1,045
Day 1Day 4Day 7Day 10Day 13Day 16Day 19Day 22Day 25Day 28015 00030 00045 00060 000Words

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

GodBok! - MIdTANIA, Mytania: BERGEN, menneskehetens tilfluktssted av Bernard AFFLATET

The Dragon Leaves - No 4 on the bestseller list today - yay!

Ullr's Alters - Hooked on Hillforts part 4